Jaroszów: Zaprojektowanie i budowa placu zabaw w ramach rządowego programu Radosna szkoła przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym Publicznej Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Jaroszowie;58-120 Jaroszów 98 w formie zaprojektuj i wybuduj
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zespół Szkolno-Przedszkolny Publiczna Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Jaroszowie,
58-120 Jaroszów 98,
woj. dolnośląskie,
tel.fax 74 8558 205
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: szkoła podstawowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zaprojektowanie i budowa placu zabaw w ramach rządowego programu „Radosna Szkoła” przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym Publicznej Szkole Podstawowej im. J.Korczaka w Jaroszowie w formie „zaprojektuj i wybuduj”.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
2. Zakres prac składających się na przedmiot zamówienia do wykonania w ramach zadania obejmuje w szczególności:
2.1. opracowanie projektu budowlano-wykonawczego oraz kosztorysu według załącznika nr 7.
2.2. uzyskanie wszelkich pozwoleń, uzgodnień i materiałów niezbędnych do zgłoszenia wyżej wymienionego zadania wraz ze zgłoszeniem w imieniu zamawiającego robót we właściwym organie pozwalającym na ich realizację,
2.3. roboty budowlane:
a) przygotowanie i oczyszczenie terenu pod plac zabaw,
b) demontaż istniejącego chodnika na placu szkolnym przy ogrodzeniu metalowym posesji,
c) roboty ziemne,
d) wykonanie podbudowy wraz z zapewnieniem skutecznego odwodnienia pod nawierzchnię syntetyczną placu zabaw,
e) wykonanie nawierzchni syntetycznej,
f) dostawa i montaż nowego sprzętu rekreacyjnego,
h) wykonanie zieleni towarzyszącej,
i) wykonanie ogrodzenia,
j) inne roboty towarzyszące
k) wykonie i montaż tablicy informacyjnej o utworzeniu placu zabaw w ramach rządowego programu Radosna Szkoła,
l) wykonie i montaż tablicy Regulamin korzystania z placu zabaw w uzgodnieniu z Zamawiającym.
2.4.Szczegółowy zakres robót zawarty jest w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia SIWZ oraz w Programie Funkcjonalno-Użytkowym stanowiącym załącznik Nr 8.
2.5.Prace towarzyszące i roboty tymczasowe konieczne do uwzględnienia, w tym:
a) organizacja i zabezpieczenie placu budowy;
b) pełna obsługa geodezyjna w trakcie realizacji zadania wraz z 2 egz. Inwentaryzacji powykonawczej zadania;
c) uporządkowanie terenu objętego placem budowy i przywrócenie do stanu pierwotnego oraz wszelkie inne prace nieujęte w SIWZ i w programie funkcjonalno-użytkowym, a konieczne do wykonania ze względu na sztukę budowlaną i wymogi programu Radosna szkoła
3. Dodatkowe warunki dotyczące przedmiotu zamówienia
3.1. Wykonawca zobowiązany jest:
a) w ciągu maks. 14 dni od dnia zawarcia umowy wykonać i przekazać Zamawiającemu kompletną dokumentację projektową. W/w dokumentacja musi zostać wykonana w oparciu o Program Funkcjonalno-Użytkowy i przedstawiona do akceptacji Zamawiającemu. Zamawiający sprawdzi przedstawioną dokumentację w terminie 2 dni roboczych od daty jej przekazania.
3.2. Roboty budowlano-montażowe należy prowadzić zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi normami i przepisami BHP. Parametry szkolnego placu zabaw takie jak zgodność z Polskimi Normami oraz zasadami i warunkami bezpieczeństwa, gwarancja, rodzaj i zastosowanie sprzętu rekreacyjnego, powierzchnia i nawierzchnia szkolnego placu zabaw, jej kolor oraz amortyzacja upadku muszą być zgodne z założeniami programu Radosna szkoła załącznik nr 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 lipca 2009 roku w sprawie form i zakresu finansowego wspierania organów prowadzących w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w klasach I-III szkół podstawowych i ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia Dz. U. Nr 110, poz. 915 z późn. zm.
3.3.Wymaga się, aby na wykonany przedmiot zamówienia, w tym również na zastosowane materiały, wykonane roboty, zamontowane urządzenia i nawierzchnię, Wykonawca udzielił gwarancji jakości i rękojmi za wady na okres 36 miesięcy od dnia sporządzenia protokołu odbioru końcowego wykonanego przedmiotu umowy. Roszczenia z tytułu gwarancji jakości nie wyłączają odpowiedzialności Wykonawcy z tytułu rękojmi za wady przedmiotu umowy. Wykonawca udziela Zamawiającemu na cały przedmiot umowy rękojmi za wady na okres równy okresowi gwarancji jakości.
3.4. Zamawiający zapewnia nadzór inwestorski.
3.5. Zamawiający zastrzega, że wszystkie materiały, wyposażenie, urządzenia użyte do wykonania i wykończenia oraz ich układ na placu podlegają jego bezwzględnej akceptacji przed wbudowaniem.
3.6. Wykonawca zobowiązany jest posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, w tym za szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku z prowadzonymi pracami.
3.7. Urządzenia zabawowe i nawierzchnie syntetyczne muszą spełniać wymogi norm PN-EN 1176:2009, PN-EN 1177:2009 oraz pozostałych norm dotyczących nawierzchni i wyposażenia placów zabaw. Wszystkie zastosowane materiały i wyroby muszą posiadać niezbędne atesty, aprobaty i deklaracje zgodności.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.27.23-9, 71.32.00.00-7, 45.23.32.50-6, 77.30.00.00-3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Okres w dniach: 80.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył dwie roboty budowlane polegające na wykonaniu placu zabaw o wartości minimum 100 tys. zł brutto każda. Wykonawca musi wykazać, że roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz zgodny z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
1. Zamawiający dokona oceny spełniania powyższych warunków na podstawie złożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń na zasadzie spełnia warunek/nie spełnia warunku. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń w sposób jednoznaczny musi wynikać spełnienie przez Wykonawcę wymaganych warunków.
2. Dla potrzeb oceny spełnienia warunku III.3.2., w przypadku gdy wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs PLN do tej waluty podawany przez NBP na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
3. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego warunki określone w pkt III.3) spełniają łącznie, natomiast każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zobowiązany jest wykazać brak podstaw do wykluczenia go z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, natomiast oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 musi być złożone w imieniu każdego wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie:
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.6) INNE DOKUMENTY.
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Dowodami, o których mowa w pkt III.4.1. są:
1) poświadczenie;
2) inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca
nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt 1).
2.1. W przypadku gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane
wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w pkt 1.
2.2. W miejsce poświadczeń, o których mowa powyżej, Wykonawca może przedłożyć
dokumenty potwierdzające wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidłowe ukończenie, określone w §1 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. Nr 226, poz. 1817).
od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków, zobowiązany jest przedstawić w szczególności pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Wzór umowy, która zawarta będzie z Wykonawcą stanowi załącznik nr 2 do SIWZ. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach, jak w projekcie umowy.
2.Zgodnie z postanowieniami art.144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego, pod warunkiem podpisania aneksu zaakceptowanego przez obie Strony. W szczególności Zamawiający dopuszcza:
1) aktualizację danych Wykonawcy i Zamawiającego poprzez: zmianę nazwy firmy, zmianę adresu siedziby, zmianę formy prawnej, itp.,
2) zmianę terminów realizacji zamówienia z przyczyn niezależnych od Wykonawcy lub Zamawiającego, które to przyczyny każda ze Stron musi udokumentować,
3) zmianę umowy w przypadku zmiany przepisów prawa obowiązujących na dzień zawarcia umowy w zakresie mającym wpływ na realizację umowy, w tym zamiany ustawowej stawki podatku od towarów i usług VAT, prowadzącej do zmiany kwoty brutto;
4) zmianę zapisów umowy jeżeli nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia,
5) możliwa jest zmiana umowy w zakresie podwykonawstwa, za uprzednią zgodą Zamawiającego: możliwe jest powierzenie podwykonawcom innej części robót niż wskazana w ofercie Wykonawcy, a także możliwa zmiana podwykonawcy na etapie realizacji robót o ile nie sprzeciwia się to postanowieniom SIWZ.
3. Warunki dokonywania zmian:
1) inicjowanie zmian na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego,
2) uzasadnienie zmiany prawidłową realizacją przedmiotu umowy,
3) zmiany umowy, o których mowa powyżej muszą być dokonywane z zachowaniem przepisu art. 140 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm.) stanowiącego, że umowa jest nieważna w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ,
4) forma pisemna pod rygorem nieważności w formie aneksu do umowy.
4. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:www.zspjaroszow.strzegom.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Publiczna Szkoła Podstawowa im. J. Korczaka, Jaroszów 98, 58-120 Jaroszów
- sekretariat. Cena specyfikacji 30,00 zł.+ koszt przesyłki.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09 lipca 2013 r. ; godzina 10:30;
miejsce: Publiczna Szkoła Podstawowa im. J. Korczaka, Jaroszów 98, 58-120 Jaroszów - sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAMIESZCZONO W BIULETYNIE ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH:
Numer ogłoszenia: 121433 - 2013;
data zamieszczenia: 21.06.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Załączniki